Handelsbetingelser

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på strikketanten.dk

https://strikketanten.dk ejes af Min købmand Lupintorvet V/Jesper Tang Pedersen

CVR-nr.: 28456778

Købmanden Lupintorvet

Enkeltmandsvirksomhed
Lupinvej 1
4873 Væggerløse
Telefonnummer: + 45 54 13 13 51
E-mail: info@strikketanten.dk

Alle aftaler indgås på dansk. Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge. 

Fortrydelsesretten gælder for private forbrugere, der handler via strikketanten.dk.

Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende eller offentlige virksomheder og institutioner mv.

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:

1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger.
3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.
4. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

Bestilling

På Strikketanten.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Du modtager en ordrebekræftelse og en faktura på mail, når du har lavet din bestilling.  

 

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, Maestro og ViaBill. Pengene bliver reserveret på kundens konto ved købet.
Vi trækker først pengene, når ordren bliver afsendt.
Vi opkræver ikke gebyr på nogen former for betaling.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Priser

Købet faktureres til den pris, der er oplyst på websitet på bestillingsdagen. Priserne er inklusive moms, og ændres løbende – ofte fra dag til dag.

LEVERING

Vi har aftale med 2 fragtfirmaer.

Du kan vælge, at få dine varer sendt med Postnord eller GLS.

Med Postnord MyPack Collectleveres din pakke til det udleveringssted du har valgt.

Leveringstid: 1-2 dage. Pris 35.00 kr. for 0-20 kg.

Med Postnord MyPack Home, leveres din pakke til privat adressen.

Leveringstid: 1-2 dage. Pris 49,00 kr. for 0-20 kg.

Vælger du at få sendt dine varer med Postnord med omdeling til private, bliver de leveret til din adresse.

Vær opmærksom på, er du ikke hjemme når Postnord kommer, tager de pakken med til nærmeste PakkeShop, hvor du skal hente den.

Med GLS er der 2 muligheder 

1. GLS PakkeShop. Leveringstid: 1-2 hverdage, pris 42,00 kr.

3. GLS Erhverv. Leveres til din arbejdsplads. Leveringstid: 1-2 hverdage, pris 52,00 kr.

Du kan følge din forsendelse via track & trace på GLS hjemmeside, ved at indtaste dit forsendelsesnummer. 

Gratis forsendelse

Køber du varer for 500 kr. eller derover, sender vi dine varer fragtfrit.
Ordre der opfylder reglen om fragtfrit, leveres med Postnord 
Pakken sendes til nærmeste Postnord Collect shop. 

Såfremt en vare ikke er på lager i det ønskede antal, vil vi førstkommende hverdag efter, kontakte dig og oplyse en forventet leveringstid, og aftale hvad vi gør i denne situation.
Er en vare i restordre hos vores leverandør, kan leveringstiden være noget længere, men det holder vi dig orienteret om. 
Vi bestræber os altid på, at levere alle vores ordre så hurtigt som muligt, da vi ved at vores kunder ser frem til, at modtage deres varer.

Bemærk: 
Hvis du bestiller andre varer sammen med varer i restordre fra vores leverandør, skal du være opmærksom på, at vi sender hele ordren som én samlet ordre.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK). Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Kunden vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Vi levere til Danmark, Tyskland og Sverige.

Vi levere til EU landene Sverige og Tyskland.
Levering til EU-lande, leveres med Postnord.

Din pakke leveres til et udleveringssted, hvor du skal hente den.

Denne leveringsform, kaldes Postnord Mypack collect. leveringstid er 2-5 hverdage.
Prisen er 99,00 DKK. inklusiv dansk moms.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du ret til at fortryde et køb uden begrundelse indenfor 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kunden eller anden person (dog ikke posten), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra kunden eller anden person (dog ikke posten) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen for fortrydelsesret udløber på en helligdag eller weekend, vil fristen forlænges til følgende hverdag.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@strikketanten.dk, ringe til os, give meddelelse via brev eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder købet ved at give os besked om dette telefonisk på + 45 54 13 13 51, via e-mail på info@strikketanten.dk eller som brev, der sendes til strikketanten.dk, Lupinvej 1, 4873 Væggerløse. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan fortryde et køb ved at nægte modtagelsen på pakken. Du skal dog give os besked, hvis pågældende fortryder et køb ved at nægte modtagelsen.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om, at han/hun fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varer og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af varer, skal du sende eller aflevere varen til os på adressen; strikketanten.dk, Lupinvej 1, 4873 Væggerløse, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at kunden har meddelt os, at kunden ønsker at fortryde købet. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Kunden skal selv betale for returnering af varen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Tilbagebetaling af pengene

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Når du fortryder en hel ordre, refunderer vi det samlede ordrebeløb, herunder også de fragtomkostninger, som du har betalt ved købet. Såfremt du fortryder dele af ordren, vil vi kun refundere pengene for de returnerede varer.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får kunden dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget kundens meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktioner.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af
købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde
kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vær opmærksom på at garn og andre varer, der lugter af mados, røg eller mug normalt ikke kan sælges igen, og varen har derfor normalt ingen handelsværdi.
Vi beder vores kunder om så vidt muligt at tilbagelevere varen i originalemballagen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når den bliver sendt retur. Det er dig, der bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Du skal derfor beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer. 

Varen sendes til:

Strikketanten
Bøtøvej 150
4873 Væggerløse

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for fortrydelsesret i B2B-handel.)

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Hvis du som forbruger køber en vare, som er defekt eller har mangler, finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler eller defekter indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet. Dette kan gøres ved henvendelse på e-mail: info@strikketanten.dk eller telefonisk på + 45 54 13 13 51.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage
eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du bedes oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Vi modtager gerne billeder af defekter og mangler, inden kunden returnerer defekte varer. Såfremt reklamationen er berettiget og der er dokumentation på fragtomkostningerne, vil vi tilbagebetale beløbet for kundens rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Gem postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter fejlen er opdaget. Kunden opfordres således til at undersøge varen snarest muligt efter modtagelsen. Hvis der reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

strikketanten.dk
Lupinvej 1
4873 Væggerløse

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os mail: info@strikketanten.dk eller på telefon 54 13 13 50. 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klager over, have kostet mindst 1.110 kr. og højest 100.000 kr. 

For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@strikketanten.dk.

 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)


Til:
Strikketanten.dk
Lupinvej 1
4873 Væggerløse
E-mail: info@strikketanten.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale
om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.02.2022

 

Persondatapolitik

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Strikketanten.dk (Min Købmand Lupintorvet)
Lupinvej 1
4873 Væggerløse 
Cvr. nr. 17616943
Telefon nr. 54 13 13 51
Mail: info@strikketanten.dk
Website: https://strikketanten.dk

Vi registrerer almindelige persondata om kunden. Der er tale om oplysninger om navn, adresse, telefonnummer og din e-mailadresse samt oplysninger om, hvad du har købt.

Formålet med indsamlingen og videregivelsen af disse personoplysninger er dels at kunne behandle købet og levere varerne, dels at opfylde bogføringslovens krav.

Ovenstående data bliver gemt hos Min Købmand Lupintorvet i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig
beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at
slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige
i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine
persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@strikketanten.dk.